Egy pár apróság:
Jel ötletét korábban nem olvastam, de szerintem (bár a CODUO kimaradt) egy hosszú, völgyes pálya remekül kialakítható lenne, és rettenetesen hangulatosra is meg lehetne csinálni. De ehhez tényleg kell az, hogy Akex megoldja a külön bunkereket is. Remekül lehetne játszani a magasságok alakításával. Ki lehetne alakítani egy folyót (a mostani csatornához hasonlóan), simán megoldhatók az övező hegységek is, a kavicson úgy sem nagyon lehet közlekedni, a hegyoldalt terrain=dont-al végig lehetne pakolni fenyőkkel, a folyón vezethetne át pár híd, hangulatos és békés (vagy romos) kisvárosi övezet is kialakítható lenne (nem kell túlzásba vinni, 1-2 nagyobb épület, max 4-5 parasztház, lehetőleg hasonló stílusban), a városon kívülre temetőt (erről mindjárt többet), az erdős-fás részre sziklákat, erdészházat, magaslest. Gyönyörű és hangulatos lenne, meseszépen kialakítható, nem túl nagy, és rettenetesen feelinges. Szerintem erre is szükség van egy CW maphoz, hogy népszerű legyen, nem pusztán arra, hogy játszható. A völgy két végét valamilyen módont (láthatatlan 1px méretű transzparens png-vel ellátott óriási fal) le lehetne zárni, és akkor nem is nagyon tudna senki zavarni. Ejj, ha valaki megcsinálja, még tán SMWF-ezni is fogok *.*
Oli ötlete, a szabályos, gyáras dolog szerintem unalmas. Gyárból most is van egy raklapnyi (pakold őket egy helyre, rakd körbe bunkerrel, kész a CW modod), szóval én nem szívesen tolnám már megint az unalomig ismert, lehangoló gyári környezetben. Oké, nem sokat játszom, de ettől még ez a véleményem.
Jöttek itt erdős paintball pálya jellegű ötletek (most az idióta fegyveres ötlettől eltekintve). Szerintem ez is legalább olyan hangulatosan megoldható lenne, mint a völgyes pálya. Csak laposban.
Jöttek itt templomos-síros-temetős ötletek. Nem rossz, de önmagában unalmas (lásd fent). Nincs igaza Olinak abban, hogy unalmas lenne, de nem csak sírok kellenek - kápolna, kút, fák, domborzat, terrain=dont kerítés, nagyobb kripták, és rettenetesen pörgős akció is összejöhet. De önmagában lehet tényleg picit unalmas lenne.
Viszont kölykök, elfeledkeztek egy hatalmas lehetőségről, amit Alex apátok kezetekbe adott. Teleportok! Csinálhattok egy sima Quake jellegű pályát is, össze-vissza teleportálgatással, platformokkal, rettenetesen pörgős, kempermentes akcióval! Azt hiszem a teleport láthatóságát be lehet állítani, egyszerűen nullára kell venni, a megfelelő helyeken elhelyezni őket, alájuk valami szép textúrát, ami jelöli, hogy itt teleport van, vagy meghagyhatjátok a visibility-t, és csinálhattok hozzá valami szép emelvényt, mint amilyen a Warcraft3-ban is volt a teleportoknál. Bár egy ilyen moddal, akármennyire is szeretem a Quake-et, nem túl sokat játszanék, egyszerűen nem hiszem, hogy ez SMWF-ben hangulatosan kivitelezhető lenne. Ahhoz sok olyasmi kéne, ami ebben a játékban nincs, de a Q3-ban megvolt.
A teleportokhoz viszont még egy apróság. Simán kivitelezhetőek lennének száz százalékosan fedett helyszínek, nézzétek csak meg Hector kápolnáját (katedrális? ... töknyolc), vagy össze lehetne hozni "két szintes" pályákat is ennek köszönhetően.
Csatornarendszer, kripták, vagy bármi más elvetemült ötlet, ami a terep alá kéne, hogy kerüljön, de a játék hiányosságai miatt oda nem rakható (értsd, nem lehet lépcsőn föld alá vezető cuccot csinálni, de így "odafake-elhető").
Engedjétek el a fantáziátokat, nagyon beszűkült mostanában az ötlettáratok, és továbbra is a (számomra legalábbis) már kicsit unalmas gyáras-ipari környezetet akarnátok erőltetni, vagy a százszor lerágott temető ötlettel álltok elő. Ötlet szintjén Jel-é tetszett legjobban (lelki szemeim előtt lepergő hangulati képek miatt), és lehetőséget is abban látom a legtöbbet, csak ehhez még picit tényleg fejlődnie kell a játéknak.